Danhost blog

Bullsender nyhedsbrev til din webshop

Skriv effektive nyhedsbreve med Bullsender

Nyhedsbreve – Sælg mere i din webshop

Danhost og Bullsender har etableret et solidt samarbejde om effektiv e-mail marketing til webshops.

 

E-mail marketing er en effektiv måde at holde forbindelsen til dine kunder. Det skaber loyale og tilfredse kunder, samt du opbygger brand awareness, så dine kunder husker webshoppens navn. Nyhedsbreve, herunder automatiserede e-mail forløb, er et must, hvis du vil have en succesfuld webshop. Læs mere om dette længere nede.

Kort fortalt handler effektiv markedsføring via nyhedsbreve om at give dine kunder noget ekstra. Du kan f.eks. give gode råd, gratis vejledninger, tilbud og rabatkoder.

Benytter du Danhost Webshop får du helt eksklusivt en gratis konto hos Bullsender (er snart tilgængelig).

 

Derfor er Bullsender et hamrende effektivt nyhedsbrevssystem!

Det er afgørende, at du kan teste dine nyhedsbreve, så du ved, hvad der virker.

 

Bullsender tilbyder A/B splittesting. Her kan du teste små variationer i dit nyhedsbrev for at øge åbningsraten, øge antallet af klik på links m.m.. Du får værdifulde statistikker, som hjælper dig til at sælge mere. Optimer dine nyhedsbreve med den rigtige overskrift, de rette billeder, det optimale afsendelsestidspunkt og den mest effektive tekst på knappen.

Bullsender er et stærkt værktøj, hvis du vil sende effektive nyhedsbreve, læs mere her.

 

Google Analytics: Adfærd på webshoppen

Du kan integrere Bullsender Nyhedsbrev med Google Analytics.
Her lærer du mere om dine kunder og du får adgang til data over dine kunders adfærd på webshoppen.

 

  • Du sælger børnetøj og sender et nyhedsbrev ud:
    “Hvordan får man græspletter af børnenes jeans?”.

 

  • Nederst i mailen fremhæver du et par nye drenge jeans, der lige er kommet på lager i webshoppen.
    Brug overskriften “Nye jeans, hvis de gamle ikke står til at redde“.
    Du lægger dermed op til et indirekte salg, da du allerede har sporet kunden ind på bukser til børnene.

 

  • Tilføj Google Analytics sporing på linket til de nye Jeans.
    Du kan nu se, hvor mange af dine nyhedsbrevsmodtagere, der har klikket på linket.

 

I Google Analytics fremkommer alle klik under trafikkilden ”Bullsender nyhedsbrev”.

Du kan nu se data over, hvor længe de var på siden med de nye jeans, hvilke andre produkter de kiggede på, samt de demografiske data som køn og alder – Og ikke mindst kan du se, hvor mange jeans du har solgt med dette nyhedsbrev (forudsætter at Google ehandelsporing er aktiveret).

Vil du teste både Danhost Webshop og Bullsender Nyhedsbrev? – Bestil gratis demo

 

Automatisering med Bullsender og Danhost

Automatisk markedsføring er noget af det bedste, du kan gøre for din webshop.

 

Ofte skal dine kunder ”modnes”. Kunderne er i en beslutningsproces, hvor de er i tvivl, om de skal købe dine produkter. Helt basal markedsføringsteori går på, at en potentiel kunde skal påvirkes gentagende gange, inden købet gennemføres.

Det handler om at ramme den samme kunde med samme budskab flere gange.

Et par af de mest effektive markedsføringsmetoder er e-mail markedsføring via nyhedsbreve, samt online annoncering, kaldet ”remarketing”. Med dine nyhedsbreve og remarketing annoncer har kan du modne kunden, samt din webshop forbliver top-of-mind, så kunden ikke glemmer dig.

Et godt råd:
Tilpas din nyhedsbrevstilmelding, når i kører tilbud og udsalg, f.eks. Black Friday.

 

Danhost Remarketing tip: Konverter efterladte indkøbskurve

Remarketing er en annonce du viser til de kunder, der tidligere har besøgt din webshop

 

– Det vil sige du rammer de personer, der allerede har vist interesse for dine produkter. Du sælger mere, fordi din annonce vises direkte til den person, der bare mangler det sidste skub til at gennemføre købet.

Med Danhost Webshop kan du opsætte remarketing annoncer. Her kan du basere annoncerne på, hvem der har lagt en vare i kurven. På en dansk webshop ses normalt 2/3 efterladte indkøbskurve, som aldrig bliver til et salg. Det kan skyldes, at kunden bliver forstyrret af et telefonopkald, at kunden bruger kurven til at sammenligne de bedste varer, eller at de vil vende tilbage senere og gennemføre købet, når de har snakket med deres partner.

Din opgave er nu at minde kunden om deres igangværende køb på din webshop.

 

Eksempel på opsætning af remarketing fra en webshop hos Danhost

Du sælger tøj til kvinder og vil derfor gerne annoncere på Facebook. For at du ikke spilder dine markedsføringskroner, vil du gerne målrette din annonce overfor dem, der har lagt en vare i kurven på din webshop, indenfor de seneste 14 dage.

  • Konverter efterladte indkøbskurve til køb.
    Opret Facebook remarketing annonce og sæt målgruppen til at være personer, der tidligere har fået vist deres indkøbskurv på din webshop (husk medtage tidligere trafik på webshoppen).
  • Danhost Webshop har integration direkte til Facebook Pixel sporing.
    Du kan nemt spore din annonces effektivitet og dermed kan du teste flere annoncer på én gang for at finde frem til det mest effektive annoncebillede. Dette er en vigtig del, så du får mest muligt ud af dit markedsføringsbudet.

Læs mere om Facebook remarketing med Danhost Webshop >> Facebook remarketing vejledning

 

Vil du skifte webshop til Danhost?

Hos Danhost har vi hjulpet mange med at skifte webshop udbyder.

De fleste vælger at skifte webshop, fordi deres gamle webshop ikke er brugervenlig nok på mobil, tablet og PC, eller fordi deres gamle webshop ikke er SEO-venlig. Du kan afprøve Danhost Webshop gratis i 30 dage – Bestil din demo i dag >>

 

Tip til Bullsender nyhedsbreve:  Lad autoresponders gøre arbejdet

Det er hårdt arbejde at skrive gode nyhedsbreve.

 

Et godt nyhedsbrev skal ikke bare spamme kunden med tilbud og produktannoncer. Men det er svært at finde på, hvad man egentlig skal skrive om.

Derfor er det meget tidskrævende og hårdt arbejde at skrive et godt nyhedsbrev. I stedet for at du skal finde på nye emner at skrive om, hver eneste uge, kan du i stedet opsætte et e-mail forløb. Et e-mail forløb er også mere effektivt, end en masse tilfældige nyhedsbreve, der udsendes til alle kunderne – Netop fordi dine kunder ikke alle er samme sted i beslutningsprocessen.

Et automatiseret e-mailforløb er effektivt, fordi du kan sælge den samme kampagne igen og igen.

 

Eksempel på et effektivt e-mailforløb med Bullsender nyhedsbrev

Du sælger boligtilbehør og vil gerne tjene penge på dit nyhedsbrev, mens du laver andre ting.
Det er tidskrævende at drive sin egen webshop, så udnyt din tid bedst muligt.

 

  1. Tilmelding til nyhedsbrevet via en fangende overskrift
    Med Bullsender integrationen til din webshop hos Danhost, kan du nemt fange kundens interesse:
    ”Få 10 gode råd til den personlige indretning af din stue – Tilmeld dig nyhedsbrevet”
  1. Mailadressen tilmeldes automatisk til Bullsender Autoresponders (automatiske e-mail forløb).
    Autoresponder nr. 1 afsendes straks til kunden. Nyhedsbrevet indeholder 10 tips og tricks til at indrette dagligstuen: Alt lige fra valg af løse gulvtæpper til hvordan planter skaber liv og atmosfære.
  1. Nu er kunden i gang med e-mailforløbet
    Kunden vil ugentligt modtage de automatiske nyhedsbreve du har opsat som autoresponders i Bullsender. Det betyder du kun skal skrive dine nyhedsbreve én gang, uanset hvor mange modtagere, der tilmelder sig nyhedsbrevet på din webshop.

 

Lyder automatisering af nyhedsbreve som noget for dig?

Opret din gratis Bullsender konto direkte i din webshop hos Danhost (er snart tilgængelig)

Læs mere her.

 

Smid gerne en kommentar, hvis du kunne lide artiklen.

Har du spørgsmål til dit nyhedsbrev, eller din webshop, så spørg endelig.

De bedste hilsner
Danhost ApS

 

… P.S.:   Bliv opdateret på Facebook

Hvis du vil have flere gode råd til din webshop: https://www.facebook.com/danhost.aps/

 

 

Ingen kommentar

Du kan skrive den første kommentar.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


Relaterede indlæg

Få besked om nye indlæg

Følg Danhost på Facebook