Danhost blog

ViaBill anmeldelse – “Vi var meget skeptiske …”

ViaBill anmeldelse – Efterlad gerne en kommentar…
hvis du har spørgsmål om ViaBill eller vil du give din anmeldelse af ViaBill? – Har ViaBill været effektivt for din webshop?

Efterladte indkøbskurve – Nye indkøbsvaner

Flere og flere danskere er begyndt at “ose” rundt på nettet, hvor varer bliver lagt i kurven, uden at købet bliver gennemført. De afbrudte køb kan skyldes mange forskellige ting. Afhængig af, hvilken branche du beskæftiger dig med, vil efterladte indkøbskurve udgøre mellem 30 og 60 % af alle registrerede kurve – Særligt indenfor tøj og boligtilbehør er antallet af efterladte kurve høj.

Der ses en tendens til, at kunderne lægger varen i kurven for at sammenligne den endelige pris med andre webshops – Er prisen bedre et andet sted, eller giver din konkurrent gratis fragt, mister du kunden.

De prisbevidste kunder, der efterlader varer i kurven, skyldes også ganske almindelig “vindues shopping”, hvor kunden samler alle de varer han/hun drømmer om. Men, når den endelige pris dukker op, indser kunden, at der ikke er penge til det … Og så forlader kunden din forretning

– Vil du mindske antallet af disse tabte salg? Så kan ViaBill være løsningen …

 

ViaBill anmeldelse

Ovejer du at tilbyde dine kunder delbetaling via ViaBill på din webshop, men er du stadig lidt skeptisk? Her får du en ViaBill anmeldelse fra Part of Me, den populære danske tøjforretning, der har deres webshop hos Danhost.

 

ViaBill anmeldelse: Part of Me

Kasper og Merethe fra Part of Me anmelder her ViaBill, i håb om at inspirere andre webshop ejere.

 

En fordel for både forretningen og vores kunder

“I starten var vi selv MEGET tilbageholdende for, om vi ville give vores kunder mulighed for at handle via delbetaling… Nok mest fordi vi ikke selv er tilhængere af de mange ”hurtig lån” og vi har aldrig selv prøvet finansiering af handler på nettet.

Vi besluttede os alligevel for at give ViaBill en chance.

ViaBill betaling blev tilføjet på vores webshop i midten af december 2015, og vi har ikke et sekund fortrudt, at vi fik oprettet en ViaBill aftale. Det har vist sig at være en god omsætningsmæssig fordel, både for forretningen og for vores kunder!”

 

Hvor meget kan ViaBill øge salget?

“Med ViaBill får vores kunder rente- og gebyrfri finansiering af deres køb. Ved at tilbyde gratis delbetaling til vores kunder, giver det os en unik mulighed for at få fat i et kundesegment, som vi ellers normalt ikke ville kunne ramme.

Samtidig giver ViaBill os mulighed for at få flere ”sidst på måneden”-bestillinger, hvor pengene måske er små for de fleste. ViaBill har drastisk ændret vores konverteringsrate, som vi særligt ser sidst på måneden. Det har bragt væsentlig mere salg med sig end vi først havde forventet.

Vores omsætning er i alt steget med hele 10 %, alene pga. ViaBill – Og dette er uden at vi har gjort noget aktivt for at annoncere med at man nu kan betale med ViaBill.”

 

Hvilken type ordrer får man med ViaBill?

“Vi troede i starten, at folk kun ville benytte ViaBill til STORE ordre (som i vores tilfælde ligger på +1.000 kr.).

Men det har faktisk vist sig, at kunderne primært benytter ViaBill til at ”betale til den første”, dvs. der er også mange almindelige ordre, der bliver finansieret denne vej. ViaBill kan derfor med fordel både bruges af webshops, der sælge dyre produkter, og af webshops, der sælger produkter til lave priser.”

 

ViaBill anmeldelse – Hvordan er kundernes oplevelse af ViaBill?

“De kunder vi har været i kontakt med, i forbindelse med deres handler via ViaBill, har alle været tilfredse med løsningen, da ViaBill har en nemt og overskueligt kundeportal, hvor kunderne altid kan følge med i, hvor meget de skylder og hvordan deres betalinger falder.”

ViaBill anmeldelse - Kunderne betaler til den første

Er der chance for, at man ikke får sine penge til tiden?

“Som forhandler får vi pengene fra ViaBill 14 dage efter vi har behandlet ordren og har ”trukket” pengene fra kunden (det er kun 7 dage efter en almindelig Mastercard handel). Det er vi meget tilfredse med og vi har altid fået vores betaling til tiden.

Som nystartet webshop skal man selvfølgelig lige ”over” denne kredittid. Og har du knap så mange ordrer på din webshop, kan du måske tænke ”Det var godt nok en lang kredittid”. Men da det jo primært er ordrer, som du ellers ikke vil havde fået i hus, kan det jo betegnes som ekstra penge – Og det er altid en god ting.

Vi har ikke et sekund fortrudt at havde lagt penge for vores ViaBill-aftale, hvor vi dengang betalte 5.000 kr. i oprettelse. Det tjente sig selv hjem på en måned !”

 

 

Sådan får du ViaBill-aftale …

Har du webshop hos Danhost sparer du penge!

ViaBill uden oprettelse og ingen abonnement … Kun hos Danhost!

Gratis 30 dages prøveperiode – Start i dag!

Har du webshop hos Danhost, giver vi dig en ViaBill-aftale, uden du skal betale oprettelsesgebyr på 4.995 kr. ekskl. moms. Du sender blot en mail til support@danhost.dk hvorefter vi opretter en aftale til dig, uden du skal betale for det.

 

Læs mere om ViaBill …

Læs mere om delbetaling – Er det sikkert?

 

ViaBill anmeldelse – Efterlad gerne en kommentar…
hvis du har spørgsmål om ViaBill eller hvis du allerede har erfaring med ViaBill – Har ViaBill været effektivt for din webshop?

 

“Ja tak, hold mig opdateret …”

Følg Danhost på Facebook, Linkedin og Google Plus – Vi holder dig opdateret om nye indlæg!

 

facebook-danhost  linkedin-danhost  google-plus-danhost

 

 

Ingen kommentar

Du kan skrive den første kommentar.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


Relaterede indlæg

Få besked om nye indlæg

Følg Danhost på Facebook